2014. március 15., szombat

Nyuszi-füzér fehérben, pom-pommal


Mindig elgondolkodom azon, hogy mitől függ az, hogy egy ötlet megjelenésétől mennyi idő telik el a megvalósításig. Biztosan oka van ennek is - mint mindennek. Hetekkel ezelőtt találtam egy mintát nyuszikkal és nagyon megtetszett. Az elkészítéshez tegnap jött az ihlet és mára teljes pompájában tündököl a girland tele nyuszikkal és pom-pomokkal.  :-)



Az eredeti ötletben a nyuszik színes filcekből készültek, az nekem kicsit sok volt. Viszont így, nyers színű gyapjúfilccel és azonos színű fonalból gömbölyödő labdákkal kifejezetten tetszik. :-)

A következőkre van szükséged az elkészítéshez:
- nyusziminta  (a bejegyzés végén megtalálod )
- gyapjúfilc / dekorfilc
- cérna az összevarráshoz  ( én itt gomblyukvarró cérnát használtam )
- töltő anyag - vatta
- mini pom-pom a farkincákhoz
- fonal a nagyobb labdacsokhoz
- erősebb cérna  ( gomblyukvarró cérna )  a felfűzéshez
- kicsi fémkarika a két végére a felakasztáshoz  ( opcionális, mert akár fel is kötheted a két végénél fogva)
- tű, olló, villa  ( a pom-pom készítéséhez)

Miután a mintát kivágtam a papírból, rátettem a filcre és körbe rajzoltam. Én a farkincát lehagytam a mintáról, mert azt pótoltam a mini pom-pomokkal. A rajzoláshoz zselés tollat javasolok, mert a filcre nem egyszerű vékony vonalat húzni, ezzel a tollal viszont körbe pöttyözheted a körvonalat. Ezután kivágtam a nyuszi két felét.



A farkincához használt mini golyókat egy méterben kapható szalagról vágtam le, amit rövidáru boltokban be lehet szerezni, de megtalálod itt is többféle színben is akár. A szalagról levágott golyót külön varrtam rá a nyuszi egyik felének belső oldalára a biztonság kedvéért - bosszantó tud lenni, amikor valami kiesik / kicsúszik és visszatenni általában sokkal nehezebb. 






Összeillesztve a két felét, amiben benne van a farkinca is már, pelenka öltéssel a háta irányába elkezdtem összevarrni a formákat. 


 
Amikor odaértem a lábához, kitömtem a hasát vattával, amihez én evőpálcikát használok, mert azzal kicsi helyekre is pontosan el lehet tolni a vattát. Nem kell sok töltelék, mert nem kövér nyuszi a cél.  ;-)



Innen már csak be kell fejezni a körbevarrást és kész! Ehhez a füzérhez 6 nyuszit készítettem. 

Ezek után jöttek a pom-pomok. Most próbáltam ki először a villás módszert, és nagyon tetszik, mert egyszerű és nagyszerű. :-) Ha nagyobb labdákra vágynék, akkor a gyerekkoromból emlékezetes, kartonból kivágott, lyukas közepű koronggal készíteném. Most viszont kb. 3 cm átmérőjűre volt szükségem, így új variációt kerestem, mivel ez annyira kicsi, hogy koronggal nem lehet megcsinálni. 
A fonalat sokszor rátekertem a villára, vigyázva arra, hogy maradjon hely mindkét végén az ágak között. Minél több rétegű a fonal, annál dundibb lesz a pom-pom. 






Ha elegendő fonal volt a villán, elvágtam és egy kisebb darabbal átkötöttem középen. 







Lehúztam a villáról, megfordítottam, és a másik oldalára is kötöttem egy csomót, annyira meghúzva a fonalat, amennyire csak lehet. Így egy majdnem kerek formát kaptam - jól látszik a különbség a következő két fotón.





Ezek után jöhet az olló és körbe-körbe elvágtam a hurkokat a korong élén. 







Ha ez is megvan, akkor jöhet a fazonírozás! :-) Gombócra vágtam a kiálló, hosszabb fonaldarabok eltüntetésével.





Most már csak a felfűzés van hátra. Ehhez is gomblyukvarró cérnát használtam, egy tű segítségével egyszerűen felfűztem egymás után a pom-pomokat és a nyuszikat. A két végére kötöttem 1-1 fém karikát, de anélkül is felakasztható. 
Tadaaam! :-)





Az eredeti verziót és mintát is megtaláljátok ezen az oldalon. A képre kattintva letölthető a minta a nyuszikkal. 

Ha bármilyen kérdés felmerül bennetek, ne habozzatok! :-)

Jó füzérkedést! :-)

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése