2014. szeptember 27., szombat

Generációkon át



Néhány napja olyan érzésekkel és élményekkel találkoztam, amit talán megismételni nem is lehet...
Elővettem, kimostam és kivasaltam azokat a kis rékliket és főkötőket, amiket a nagymamám varrt és hímzett akkor, amikor a fia - aki később az én keresztapám lett -, és később lánya - anyukám - születtek. Pirinyó ruhadarabok 70 és 63 évvel ezelőttről...épségben, tisztaságban, emlékekben gazdagon... most az én lányom születését várják. 
Három generáció egymás után ugyanabban a ruhában...Hihetetlen! 


Amikor kislány voltam, megkaptam ezeket a ruhácskákat azokkal a réklikkel és kardigánnal együtt, amiket szintén családunk egyik tagja horgolt annak idején bátyámnak és nekem. Hajni babám "használta" őket egy darabig, aztán tizenévesen gondosan elraktam őket egy dobozba, hogy évekkel később, most elővehessem. A kissé nehézkes megtalálás  ;-)  után meghatódva vettem elő őket újra, tudván, hogy hamarosan az én kislányomra adhatom rá őket és babázhatok  - immáron a saját gyerekemmel.


Lenyűgöz nagymamám türelme és aprólékossága a hímzéseket látva... és láss csodát, a fehér darabon tűfestéssel hímzett virágok díszlenek.  :-)  Ő sokféle kézimunkát ismert és gyönyörűen alkalmazta mindet. Nekem ebből a tűfestés jutott. 


 Alig várom, hogy a lányomon láthassam ezeket a kis csodákat! Már csak 2 hónap.  :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése