2016. június 7., kedd

Cseresznyebefőtt



Szeretnék minél többet megmenteni a kertünkben érő gyümölcsökből, mert vétek otthagyni őket a fán. De a cseresznyefa idén is rogyásig telt a piros golyóbisokkal, képtelenség az összeset leszüretelni azelőtt, hogy megbuggyanna. 

Tavaly még csak 4 üveg lekvárt készítettem belőle, idén azonban, mivel Enikő már másfél éves, picivel több energiám és időm marad másra. 
Elkészítettem életem első cseresznyebefőttjeit! Büszke vagyok magamra. ;-)


Így készültek:

- nagyjából 3 kg gyümölcs / 5 üveg befőtt
- üvegenként 2 ek cukor
                         3-4 szem szegfűszeg
                         kicsi őrölt fahéj

Az alaposan megmosott gyümölcsöt egyenként átválogattam, hogy csak a tökéletes szemek kerüljenek az üvegekbe (7 dl-es hagyományos befőttes üveg). Ha kicsit is hibás bármelyikük, az egész üveg megromolhat tőle. Az üvegeket gondosan elmosogattam, előkészítettem, majd megtöltöttem a bogyókkal. Üvegenként 2 evőkanál cukrot tettem bele, 3-4 szem szegfűszeget, egy kicsi őrölt fahéjat, majd felöntöttem forrásban levő vízzel. Lefedtem befőző fóliával, tettem a fólia tetejére egy kicsi Na-benzoátot, és lezártam a tetővel. Kerestem egy nagy edényt, amibe beleférnek mind (5 üveget csináltam egy  adagban). Fontos, hogy az üvegek 3/4-éig  érjen a víz az edényben. Alágyújtottam, majd forrástól számítva 20 percig gyöngyözve (!) főttek. Kivettem őket, mehettek a száraz dunsztba. Amikor kihűltek, megkapták a takaros kalapjukat és a feliratot az oldalukra. 
Kész!

A látvány önmagáért beszél. :-)








Két nappal később pedig újabb 5 üveg mosolygott egymás mellett. 
Csinosak, na!
Mehetnek a kamrába.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése